#onlinemarketing – Zo val je op tussen de massa

De concurrentie is hoog en de lat is hoger dan ooit te voren. Maar hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf of met je blog opvalt tussen de massa? Er bestaan duizenden trucjes, maar helpen die ook echt? Neem social media als voorbeeld: gebruik je je social media alleen maar organisch (en dus geen betaalde posts), dan kun je het wel shaken. Zonder betaalde posts red je het helaas niet meer. Je moet je content sponseren, anders ziet maar 8% van je organische volgers je posts en dat is zonde. Social media advertising is niet lastig. Binnen een paar stappen zet je een campagne op. Hulp nodig? Ik help je graag.

Zo val je op tussen de massa

Bedrijven kunnen anno 2017 niet meer zonder online marketing. Zorg dat je aan de slag gaat met een sterke online marketing strategie. Wat ga je doen om zichtbaar te worden? Hoe zorg je voor nieuwe klanten? Hoe positioneer je je op social media? En hoe zorg je voor de beste content op deze kanalen? Allemaal vragen waar je goed over moet nadenken. 


Website is Key

De eerste stap is een duidelijke website zonder te veel poespas. Geen slappe teksten, maar sterke beelden met krachtige teksten. Dit is wat we doen en die kunnen we voor jou doen. Zorg dat er genoeg CTA’s zijn (call to action knoppen) waardoor potentiële klanten snel en eenvoudig contact kunnen opnemen, een whitepaper kunnen downloaden of een belafspraak kunnen inplannen.

Wat voor een bedrijf je ook bent in welke sector dan ook, zorg dat je beschikt over eigen content. Prospects zien je op deze manier als een autoriteit en zo creëer je het idee dat je er ook echt verstand van hebt. En daarnaast kun je veel beter naar een eigen content bron leiden, dan naar een externe bron.

Opgesomd

  • Ga aan de slag met social media advertising;
  • Kies voor een duidelijke website: het moet binnen 5 seconden duidelijk zijn wat je doet;
  • Maak gebruik van influencers;
  • Ga aan de slag met een duidelijk online marketing strategie en zet online marketing in;
  • Bedenk creatieve content (inhakers, maak gebruik van video’s, GIF’jes, content waar andere mensen zich in kunnen verplaatsen);
  • Zorg dat je een sterke content bron bent en daardoor autoriteit uitstraalt;
  • Ga aan de slag met het verzamelen van e-mailadressen voor een killer e-mail lijst.

Mocht je nog vragen hebben of kun je wel wat hulp gebruiken op het gebied van online marketing? Ik hoor het graag. Neem contact op via de contactpagina.

Wat doe jij al aan online marketing?

Volg mij op BloglovinInstagramFacebookTwitter en Pinterest

*Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking

Dit vind je misschien ook leuk

1 reactie

  • Reply
    Daphne Lippmann
    30/07/2017 at 4:49 pm

    Wat een handige tips! Ik moet mezelf echt meer verdiepen in het social media gebeuren. Hoe ik dit in kan zetten om zo goed mogelijk mijn blog te promoten. Dit vind ik best wel lastig..

  • Laat een reactie achter