5 tips voor een goede klant relatie

5 tips voor een goede klant relatie

Het opbouwen van een goede relatie met je klant is van levensbelang. Precies om de reden dat je klanten je meer vertrouwen, het minder erg is als je een keer een steekje laat vallen en bovenal om de retentie te verlagen. Het is veel makkelijker om een goede klant relatie op te bouwen, dan op zoek te gaan naar een nieuwe klant. Daarom vijf tips voor een goede klant relatie.

1. Investeer veel tijd en energie in het begin

Als je een nieuwe klant hebt binnengehaald, is het belangrijk om deze nieuwe klant veel aandacht te geven. Zorg dat je veel contactmomenten hebt, uitstekend werk levert en probeer iets extra’s te doen. Zodat je je eigen verwachtingen een overtreft en de klant (zeer) tevreden is met de eerste resultaten.

Als je een nieuwe klant hebt, moet je het vertrouwen winnen van die klant en dat kost en energie. Vertrouwen is de basis voor een goede klant relatie. Het is slim om hier veel tijd en energie in te investeren.

18 Facebook groepen die zorgen voor een boost aan website traffic

2. Wees proactief

Klanten vinden het fijn als je proactief bent en zelf met toffe ideeën komt aanzetten. Doe dit dan ook. Zie je een interessant artikel in de krant of op social media? Deel het. Is er een nieuwe feature beschikbaar die relevant is voor jouw klant? Deel het en ga er meteen mee aan de slag. Probeer je klant op diverse manieren te verassen met proactieve acties. Dit wordt zeker weten gewaardeerd.

3. Vraag om feedback

Durf te vragen om feedback, want alleen dan weet je of je klant ook tevreden is met de resultaten tot nu toe en of je eventueel moet bijsturen. Het is ook belangrijk om te checken of de verwachtingen nog steeds op dezelfde lijn zitten. Dit kan een hoop ellende besparen als blijkt dat je klant veel meer verwacht.

Altijd al willen weten hoe een dag van een online marketeer eruit ziet? Je leest het in het artikel.

4. Neem je klant een keer mee voor lunchen

Het klinkt misschien een beetje gek, maar het is goed om af en toe (lees: twee keer per jaar) te gaan lunchen met je klant. De klant heeft het gevoel dat je echt even tijd vrij maakt en het is ook goed om elkaar een beetje te leren kennen. Je hoeft niet het hele privéleven van je klant te weten, maar een beetje interesse tonen kan geen kwaad.

5. Koop een relatiegeschenk

Hoewel je bij een relatiegeschenk misschien een heel oubollig idee hebt, hoeft dat helemaal niet. Er zijn tegenwoordig talloze opties om op een leuke manier een relatiegeschenk aan je klant te geven. En dat hoeft echt niet alleen maar met Kerst. Er zijn genoeg andere momenten waarop je je klant een geschenk kan geven. Denk aan de lancering van een nieuw project, goede omzetcijfers of een nieuwe website.

Mocht je op zoek zijn naar een tof relatiegeschenk? Check dan eens Lavista. Ze hebben een groot assortiment aan leuke relatiegeschenken. Daar zit vast wel iets tussen voor jouw klant.

Wat is jouw tip om te bouwen aan een goede klant relatie?

Volg Diolifestyle via BloglovinInstagramFacebookTwitter en Pinterest

*Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking.

Dionne, 27, freelance online marketeer met een passie voor bloggen, online marketing en ondernemen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *