Sterke online marketingstrategie neerzetten? 6 tips!

Sterke online marketingstrategie neerzetten? 6 tips!

Als bedrijf kun je niet meer zonder online marketing. Het groot of hoe klein je ook bent. Het is aan te raden om aan de slag te gaan met een sterke online marketingstrategie voor jouw bedrijf. Hoe je dat voor elkaar bokst, lees je in dit artikel.

1. Linkbuilding

Om te zorgen dat je website beter gevonden wordt in Google, is het belangrijk om aan de slag te gaan met linkbuilding. Simpel gezegd houdt het in dat je ervoor zorgt dat kwalitatieve websites die relevant zijn voor jouw website linken voor naar jouw website. Het liefst met een hogere domein- of pagina autoriteit dan jezelf, maar dat hoeft niet.

Op die manier verhoog je je eigen DA en PA, waardoor Google je website ziet als een kwalitatieve website en je hoger in de ranking komt. Het verkrijgen van een hogere DA en PA gaat niet over één nacht ijs, maar vergt veel tijd en energie. En daarnaast heb je tientallen goede links nodig die naar jouw website leiden. Het kost de nodige tijd, energie en vooral geduld.

2. Advertising via social media en Google

Vroeger spendeerde je duizenden euro’s aan advertenties in landelijke kranten, tijdschriften of radiospotjes. Tegenwoordig vindt het grootste gedeelte van advertising online plaats via de talloze socialmedia-kanalen en via Google. Uiteraard is het in sommige branches belangrijk dat er ook nog een respectievelijk gedeelte van het advertentiebudget aan offline marketing gespendeerd wordt, maar het grootste gedeelte wordt online gespendeerd.

Door gebruik te maken van advertising van social media en Google, kun je heel specifiek targeten en ervoor zorgen dat de juiste doelgroep jouw content te zien krijgt. Dit verhoogt de relevantie, waardoor de advertenties succesvoller worden.



3. Organische vindbaarheid

Eén van de belangrijkste punten voor een sterke online marketingstrategie, is een goede SEO. Ga vanaf dag één aan de slag met een knettergoede strategie voor je SEO. Hoe beter je SEO is, hoe beter je organische vindbaarheid is.

Elke maand duizenden bezoekers naar je website trekken? Dat kan met Pinterest.

4. Neem een internetbureau in de arm

Hoewel veel ondernemers schrikken bij het idee om een internetbureau in de arm te nemen, is dat nergens voor nodig. Het kost je geen tonnen per jaar. Er bestaan talloze internetbureau’s; zowel bureaus die zich richten op de grote vissen, maar er zijn ook genoeg bureaus waar je kunt aankloppen als je een MKB’er bent.

Het allergrootste voordeel van een internetbureau, is het feit dat ze beschikken over de nieuwste features en kennis die ze gelijk kunnen toepassen voor jouw bedrijf.

5. Bouw een mooie website

Het lijkt misschien een understatement, maar regelmatig zie je websites uit het jaar 2010 die hoognodig toe zijn aan een vernieuwing. Je website is vaak het eerste contact met potentiële klanten, daarom is het heel belangrijk dat je website er on fleek uitziet. Een eerste indruk kun je maar een keer maken. WordPress is een heel fijn CMSsysteem om mee aan de slag te gaan. Online kun je heel veel informatie vinden als je zelf een website wilt bouwen in WordPress. Wil je je liever bezig houden met andere taken van een sterke online marketingstrategie? Geen probleem. Er zijn genoeg bedrijven die een steengoede website kunnen bouwen.

6. Optimaliseren

Zodra je je sterke online marketingstrategie geïmplementeerd hebt, is het een kwestie van testen en optimaliseren. Online marketing is een dynamisch vakgebied en staat nooit stil en vergt constante aandacht om te zorgen dat je top of mind blijft van je doelgroep en daarnaast kost het tijd en energie om te onderzoeken wat het beste werkt voor jouw bedrijf.

Zo. Met deze 6 tips kun je aan de slag met het creëren van een sterke online marketingstrategie voor jouw bedrijf. Het is belangrijk om te realiseren dat het een doorlopend proces is en dat een online marketingstrategie nooit af is, want het kan altijd beter. Een bonus tip om je zorgen dat je rockt met je online marketingstrategie; ga op zoek naar relevante influencers voor jouw bedrijf. Influencers met veel bereik binnen je doelgroep om je dienst of product te promoten. Dit kan je hele goede resultaten opleveren als je influencers op de juiste manier inzet.

Wat is jouw beste tip voor een sterke online marketingstrategie?

Volg Diolifestyle via BloglovinInstagramFacebookTwitter en Pinterest

*Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking.

Dionne, 27, freelance online marketeer met een passie voor bloggen, online marketing en ondernemen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *