You have no items in your cart. Want to get some nice things?
Go shoppingDe organisatie van de Lifestyle Factory Market is in volle gang. De lijst met deelnemers wordt als maar langer en geloof mij: er zitten echt hele leuke conceptstores & (online)shops tussen! Het aanbod is heel divers. Er zijn kramen met handgemaakte sieraden, Ibiza/bohemian accessoires, wollen producten, interieur spullen, vintage kleding en nog veel meer. Te veel om op te noemen. Daarnaast is er ook een fashion truck aanwezig. Hoe leuk is dat? Nieuwsgierig hoe het verder gaat? Lees dan snel verder!
Zoals je waarschijnlijk wel begrijpt, komt er veel kijken bij de organisatie van een markt als deze. Des te leuker om het te doen. Ik hou wel van een uitdaging. Je moet niet alleen een locatie regelen, maar ook de kraamhuur, bedrijfsverzekering en brandveiligheid. Daarnaast is het uiteraard ook belangrijk dat er mensen willen staan op je markt. Je benadert er 100 en uiteindelijk zeggen 3 drie interesse te hebben, waarvan er uiteindelijk maar twee daadwerkelijk deelnemen. Tja, dat is de realiteit met sales. 😉 Een uitdaging. Vooral om de eerste mensen over de streep te trekken was lastig. Zij hebben geen idee wie er nog meer komt te staan. Ik ben heel blij dat de eerste deelnemers mij vertrouwden en de stap durfden te zetten om een kraam te huren.
Bekendheid
Naast het feit dat mensen vertrouwen hebben in de markt, is het – zeker voor een eerste markt – van belang om aandacht te besteden aan marketing en bekendheid. Maar hoe doe je dat? Begin met een website en social media kanalen. Zelf heb ik vooralsnog alleen Facebook en Twitter. Misschien komt daar Instagram nog bij. Op de Facebook pagina van de Lifestyle Factory Market deel ik iedere keer nieuwe deelnemers. Zij vinden het vaak leuk als ik ze noem op Facebook en liken en delen het bericht. Hierdoor creëer je weer bekendheid. Ook heb ik mij suf gezocht voor websites waar je je markt gratis kunt promoten: ideaal! Ik heb gewerkt met social advertising en ik heb contact gezocht met Citymarketing Amersfoort. Zij hebben uiteraard een méga bereik. Ook ben ik nog bezig met flyers om die op bekende plekken in de stad neer te leggen, zodat ik ook op die manier mensen lok naar de Lifestyle Factory Market.
De locatie
De markt vindt plaats op een toonaangevende locatie in Amersfoort. Namelijk de oude Prodentfabriek. Een paar jaar geleden werd er nog tandpasta gemaakt, nu vinden er regelmatig allerlei evenementen plaats. Je wilt natuurlijk ook dat er genoeg kramen zijn, zodat het aanbod divers is en dat de locatie ook opgevuld is. Daarom heb ik in overleg met de Prodentfabriek afgesproken dat ik minimaal 30 kramen gevuld moet hebben. Dit lijkt heel weinig, maar het is een hele klus maar een leuke klus! 🙂
Zo zie je maar. Er komt veel bij kijken, maar het is ook zó leuk om te doen.
Goed bezig Dionne! Het gaat je zeker lukken!
Heel leuk! Veel plezier met de laatste voorbereidingen 🙂
Spannend! Heel veel succes met de laatste voorbereidingen!
Echt superleuk dat je dit doet, leuk om te lezen dat het goed loopt! 🙂
xx Alex
ps. ik heb een nieuwe blog, kom je een kijkje nemen? 🙂 http://alexandrahuijgens.com/blog
We zijn blij dat we als een van de eerste ja! hebben gezegd en je nu ook gaan ontmoeten tijdens je eerste Event.
Hartstikke leuk en SUCCES Dionne!
Warme groet van
Dorien & Sandra
YPTY fashion – YPTY.nl