5 tips hoe je je werkplek het beste kunt inrichten

5 tips hoe je je werkplek het beste kunt inrichten

Het is ontzettend belangrijk dat je werkplek, een fijne plek is om goed te kunnen werken. Naast diverse praktische dingen, zoals een tweede scherm en mooi notitieboekje, zijn er nog een aantal andere dingen die van essentieel belang zijn voor een goede werkplek. Denk bijvoorbeeld aan een kwalitatieve bureaustoel en een goede bureaulamp. Aangezien je waarschijnlijk heel wat uren op kantoor doorbrengt, is het fijn als het een comfortabele plek is om te werken. Daarnaast is het ook leuk als je een Instagram waardige werkplek hebt, zodat je hem kan delen met je volgers. Nieuwsgierig naar de 5 tips hoe je je werkplek het beste kunt inrichten? Lees dan verder.

1. Goede houding

Om te voorkomen dat je last krijgt van bijvoorbeeld je nek of schouders, is een goede houding belangrijk. Een gebruiksvriendelijke bureaustoel en bureau dragen daar hun steentje aan bij. Ontdek wat voor jou het beste werkt en wat voor jou de beste manier is om goed te zitten. Vergeet niet dat je heel veel tijd op je werkplek doorbrengt, dus het is belangrijk dat je goed kunt zitten.

Zelf heb ik een zit-sta bureau wat betekent dat ik mijn bureau hoger kan zetten, om staand te kunnen werken. Ik vind het heel fijn om mijn werkdag af te wisselen met zitten en staan. Aangezien ik zo’n 50 uur per week werk en dus heel veel tijd achter mijn werkplek doorbreng, is het niet verkeerd om af en toe te staan.


2. Laptop standaard & tweede scherm

Niets is fijner dan te werken met een tweede scherm. Als je bijvoorbeeld een groot document moet controleren, als je een social media campagne moet dupliceren of als je meerdere websites open hebt staan omdat je van verschillende sites informatie moet halen. Het werkt heel handig. Koppel je tweede scherm aan een laptop, zodat je die te allen tijde kan meenemen naar bijvoorbeeld een klant afspraak, want dat is ook wel zo praktisch.

Als je werkt met een laptop, is het wel handig als je je laptop op een standaard kan zetten, zodat hij wat hoger staat en dat je niet de hele tijd naar beneden hoeft te kijken.

Lees ook: 6 tips om productief te werken

3. Mooie opbergkast

Een opgeruimde werkplek zorgt voor een opgeruimd hoofd. Het bevordert niet alleen je productiviteit, maar het is ook fijner werken. Ga op zoek naar een mooie kast waar je al je papieren, notitieboekjes, opladers en andere spullen eenvoudig in kunt opbergen.

4. Kleed je werkplek aan

Van een kale werkplek wordt niemand blij. Ga daarom op zoek naar mooie accessoires om je werkplek in te richten. Iets voor aan je muur, mooie notitieboekjes, een plant en noem het maar op om je kantoor op te vrolijken, zodat je er mooie kiekjes van kunt maken.

5. Goede bureaulamp

Het is heel fijn om de beschikking te hebben over een goede (bureau)lamp. Het is veel fijner werken als je veel licht hebt. Idealiter werk je in een lichte ruimte met grote ramen, maar dat is helaas niet altijd aan de orde. Daarom dat een goede bureaulamp belangrijk is om fijn te kunnen werken.




Zo. Dit waren 5 tips hoe je je werkplek het beste kunt inrichten. Naast het feit dat het een werkplek betreft, moet je het wel een beetje aangenaam maken, zodat het ook leuk blijft om te werken. 🙂

Wat vind jij belangrijk aan een goede werkplek?

Volg mij op Bloglovin, Instagram, FacebookTwitter en Pinterest

*Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.