Happy Moments | Het mooie historische centrum van Málaga, een bezoek aan Granada & nog veel meer!

Alwéér een week voorbij in Spanje.. Kunnen we de tijd even stop zetten?! Ondertussen ben ik al ruim een maand in Spanje. Echt waar, de tijd gaat zó snel. Het einde van mijn rondreis door Spanje komt al in zicht. Hoewel ik een hele fijne tijd in Spanje heb gehad en nog steeds heb, heb ik zin om in Nederland te gaan solliciteren, sollicitatie gesprekken te voeren en weer in een normaal ritme te komen. Daarnaast is het natuurlijk ook fijn om mijn vriend weer te zien, weer te slapen in mijn eigen bed en te douchen in mijn eigen, fijne douche.

Maandag was het helaas heel slecht weer in Sevilla. Het stort regende, keihard. Dan is het een beetje onhandig dat er geen dak op de woonkamer zit.. Rare Spanjaarden ook. Ik heb de hele ochtend samen met wat huisgenoten binnen doorgebracht, want verder konden we écht niets. Aan het eind van de middag klaarde het gelukkig op en konden we de deur uit. Mijn huisgenoten moesten naar hun colleges en ik besloot een bezoekje te brengen aan Santa Cruz. Een mooie, oude en typische Spaanse woonwijk vol fotogenieke plekjes.

Dinsdag besloot ik in de ochtend te gaan werken aan een advertorial en ben ik verder gegaan met het monteren van mijn filmpjes die ik hier in Spanje maakte. In de middag had ik afgesproken om met Polly en Laura naar een zumba les te gaan. Dat was ontzettend leuk! Het was heel warm. Buiten was het ruim 30 graden en binnen was het niet veel koeler, als je dan ook nog gaat sporten, breek het zweet uit. Toch was ik heel blij dat ik mee gegaan was. Thuis was het tijd voor een koude douche en heb ik mijn koffer ingepakt.

Woensdag stond er weer een reis dag op het programma. Ik reisde namelijk van Sevilla naar Málaga. Ik zat helemaal overdonderd in de trein, want mijn artikel wat ik de dag ervoor gepubliceerd had, ging opeens viraal in allerlei Facebook groepen waar Nederlandse en Belgische mensen in zitten die hun land verruilt hebben voor Spanje. In dat artikel schreef ik iets over de andere kant van de medaille in Spanje. Dit artikel is nu het best bekeken artikel ooit(?!) op mijn blog! Wauw, super leuk! Na een treinreis van twee uur kwam ik aan in Málaga en moest ik nog met een bus naar het historische centrum waar ik verbleef. Het was een heel gedoe met een loei zwaar koffer in hitte, maar om 14.30 was ik er. Nadat ik ‘ingecheckt’ had op mijn nieuwe mooie AirBnB locatie was het tijd om de stad te verkennen. Ook Málaga bezocht ik voor het eerst. Mijn verblijf lag midden in het oude stadscentrum. Dat oude stadscentrum is heel mooi en staat vol met prachtige gebouwen en mooie palmbomen. In de avond lag moe, maar voldaan in bed.

Donderdag was het tijd om Málaga wat beter te leren kennen. Ik besloot het kasteel op de berg te bezoeken. Het was een heuse klim, maar eenmaal boven genoot ik van een prachtig uitzicht over heel Málaga. Magisch was dat! Ook besloot ik het kasteel te bezoeken, nadat ik de toegangsprijs van €0,60 (?!) had betaald, mocht ik naar binnen. Hierna was het tijd om naar beneden te lopen. Dat is toch een stuk minder leuk dan naar boven te lopen. Eenmaal beneden was het tijd om even uit te rusten en te lunchen. Ik ben nog steeds verbaasd hoeveel vrouwen hier in Spanje in het openbaar borstvoeding geven. Op straat op een openbaar bankje, op het terras, overal. Ik heb er niets tegen, maar in Nederland is dat echt een taboe. Borstvoeding in het openbaar. Ik bracht een bezoekje aan Plaza de torres, dat is de plek waar de stierengevechten normaal gesproken plaatsvinden. Alleen toen ik daar een kijkje nam waren er geen stieren, maar wel een aantal mannen die kunstjes aan het oefenen waren. Ook bracht ik een bezoekje aan het strand, alleen was ik niet zo gecharmeerd van het strand. Het strand bij het centrum vond ik persoonlijk niet zo schoon en geen fijn zandstrand.

Vrijdag bracht ik een bezoekje aan het Romeinse theater. Heel tof dat dit nog steeds bestaat. In de middag besloot ik mij om te kleden en naar het strand te gaan. De eigenaar van het appartement waar ik verblijf raadde mij een mooi strand aan waar de lokale bevolking ook heen gaat. Dat leek mij een goed plan. Ik reisde met de bus 20 minuten een stuk verderop, uit het centrum van Málaga en kwam bij een prachtig stuk strand aan met mooie strandhuisjes. Kijk, daarom houd ik van tips van locale mensen. Het was daar héél mooi, een ultiem geluksmoment! Ik besloot terug te lopen in plaats van de bus te pakken. Het was heerlijk weer en het is fijn om de zon op je gezicht te voelen branden. In de avond dook ik op tijd in bed, want de dag erna ging ik al vroeg de deur uit.

Zaterdag heb ik namelijk een dagtrip naar de Spaanse stad Granada op de planning. Om 6.30 ging mijn wekker en om 8.00 begon mijn twee uur-durige busreis richting het binnenland van Spanje. Aangezien ik nogal snel misselijk word, besloot ik te gaan slapen. Voor ik het wist was ik aangekomen in Granada zonder ziek te worden, yaay! Ik heb een hele fijne dag in Granada gehad en een bezoekje gebracht aan Alhambra. Ook heb ik een bezoekje gebracht aan de prachtige, oude woonwijk Albacín die tegen de berg aan ligt. Stuk voor stuk mooie, typische, witte Spaanse huisjes. Eenmaal boven genoot ik weer van een prachtig uit over de stad.

Beneden was het tijd om even te relaxen en te lunchen. Ik koos voor een Spaans ontbijt, omdat ik dat zo lekker vind en je de hele dag door kunt ontbijten. Een Spaans ontbijt is een kop koffie of thee, een glas verse jus en twee geroosterde broodjes met tomatenpuree met olijfolie en zout. Zó lekker! De rest van tijd besteedde ik aan de mooie pleintjes, kerken en maakte ik een stadswandeling. De dag ging veel te snel voorbij. Om 18.30 vertrok de bus alweer naar Málaga. Tijdens de terugreis bleef ik wakker en heb ik twee uur lang genoten van het mooie uitzicht. De bergen van Spanje, de plekken waar niemand woont. Eenmaal thuis was ik gesloopt, maar het was het waard. Granada is ook een hele mooie Spaanse stad in Andalusia. Mijn week was fijn met veel mooie momenten.

Voor nog meer sfeerbeelden van mijn reis door Spanje, kun je mij ook volgen via Instagram waar ik regelmatig foto’s deel.
Hoe was jouw week?

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.

9 comments

1. Anne-Sterre says:

Wat maak je toch een fijne reis, mooie foto's ook. Mocht je nog tijd overhebben, echt naar Cordoba gaan, krijg je geen spijt van.

• admindiolifestyle says:

Dank je wel! Ik heb helaas geen tijd meer om naar Córdoba te gaan, maar dat is wel een goede reden om nog een keer terug te komen!

2. Audrey says:

Dit klinkt echt als een hele mooie reis! Ook goed dat je lekker de tijd neemt voor je bestemmingen 😉 Ik ga gauw meer van je blogjes lezen!

3. Joanne says:

Ziet er geweldig uit daar! Hier valt de eerste sneeuw al en daar lekker 30 graden, waarom zou je dan terugkomen 😉

• admindiolifestyle says:

Haha, dat is een hele goede vraag: waarom zou ik terug komen?! Ik heb serieus nagedacht om mijn vlucht te veranderen.. Maar helaas, na 5 weken is het tijd om naar huis te gaan. Ik ben afgestudeerd, ik heb gereisd, nu is het tijd voor het echte leven. Op zoek naar een baan!