Waarom je als webshop eigenaar creatief moet zijn

Waarom je als webshop eigenaar creatief moet zijn

Webshops: je hebt ze in alle soorten en maten. De een is succesvoller dan de andere, maar om te zorgen dat je je hoofd boven water kunt houden en een succes weet te maken van je webshop, moet je een stapje extra doen. Nét even iets harder lopen om je doelen te bereiken, maar vooral om je klanten te tevreden te houden en om ze te verrassen. Daarom is het belangrijk dat je als webshop eigenaar creatief bent. Hoe je dat voor elkaar bokst, lees je hieronder.

Denk out of the box

Je kent het vast: je bestelt iets bij een kleine webshop. Zodra het pakketje eenmaal aangekomen is, ben je natuurlijk hartstikke blij. Als vervolgens ook nog blijkt dat het pakketje op een creatieve en mooie manier ingepakt is, maakt dat jou als klant extra blij. Pak het product in met vloeipapier, doe er een strik om en plak er een sticker met het logo van je webshop op.

Waarom je als webshop eigenaar creatief moet zijn

Onderscheid jezelf

Dit is iets dat niet gebeurd bij de grote reuzen zoals Bol.com en de Wehkamp, daarom is dit dé manier om je als kleine(re) ondernemer in de picture te zetten. En daarnaast vergeet niet: doordat je klant het niet verwacht, is die waarschijnlijk extra blij en is de kans dat er mond-tot-mond reclame ontstaat groter. Net als het delen van een post op social media.

Doe iets extra’s

Elke klant wordt blij als er iets extra’s bij zijn of haar bestelling zit. Dit hoeft helemaal niet van grote waarde te zijn. Het is überhaupt al een verrassing als er iets extra’s bij zit. Ook dit is een reden waarom je als webshop eigenaar creatief moet zijn.

Denk aan een ansichtkaart waar ergens klein jullie logo opstaat of bijvoorbeeld een kleine poster. Posters bedrukken met een toffe print hoeft echt niet duur te zijn, maar dat zorgt er wel voor dat de klant blij wordt.

>> Wat moet je doen als je factuur niet betaald wordt? 5 tips!

Ga voor de beste klantenservice

Een andere reden waarom je als webshop eigenaar creatief moet zijn, is om zo ervoor te zorgen dat je huidige klanten ook je klanten blijven. Juist omdat er zoveel concurrentie is, moet je er alles aan doen dat je de allerbeste klantenservice aanbiedt. Ook als het geld kost.

Los het op

Een tevreden klant is namelijk 1000 keer beter voor je business dan een ontevreden klant. Is een product stuk dat minder dan €20,- aan inkoopkosten heeft gekost? Stuur altijd een nieuw item op. Dit kost jou wel geld, maar als je met de klant moet schakelen over de klacht kost dat ook tijd, geld en energie.

Wat is volgens jou belangrijk voor welke webshop eigenaar?

Volg Diolifestyle via BloglovinInstagramFacebookTwitter en Pinterest

*Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking.



Dionne, 28, freelance online marketeer met een passie voor bloggen, online marketing en ondernemen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *