You have no items in your cart. Want to get some nice things?
Go shoppingWe tellen in Nederland steeds meer freelancers. En dat is niet gek. Werken als freelancer heeft zo zijn voordelen. Doordat er steeds meer freelancers bij komen, zorgt dat er ook voor dat de concurrentie groter wordt. Om te zorgen dat je opvalt, vind je in dit artikel 5 tips voor een ijzersterke branding.
1. Laat een logo ontwerpen
Freelancers zijn vaak ‘bang’ om te investeren. Terwijl investeren in een sterk logo heel belangrijk is. Ga op zoek naar een andere freelancer of een bureau die je hierbij kan helpen. Zodat je een logo hebt dat pas bij jou als persoon, maar zeker ook bij jouw bedrijf en de werkzaamheden die daarbij horen.
2. Creëer een huisstijl
Het creëren van een herkenbare huisstijl voor jouw bedrijf, hangt deels samen met het laten ontwerpen van een logo. Investeer in een mooie website en huisstijl die je overal terug laat komen. Zodat je huidige klanten, maar ook potentiële klanten het op den duur gaan herkennen.
3. Pak je social media kanalen aan
Voor je hiermee begint, moet je je afvragen op welke social media kanalen je het meeste rendement uithaalt. Is dat LinkedIn, Facebook of toch Instagram? Welk kanaal het ook is, het is verstandig om je te focussen op twee of maximaal drie verschillende kanalen waar je regelmatig kwalitatieve content deelt. Je social media kanalen zijn in principe je online visitekaartje, dus zorg dat ze er goed uitzien.
Nieuwsgierig naar de mogelijkheden om geld te verdienen als Digital Nomad? Dit zijn 11 concrete tips om direct mee aan de slag te gaan.
4. Offline marketing
Nu denk je misschien offline marketing? Hoewel tegenwoordig heel veel aan online marketing wordt gedaan, kan het handig zijn om soms toch even uit te zoomen en te investeren in offline marketing. Of dat nu het laten ontwerpen van visitekaartjes is, stickers maken of een flyer. Voor sommige gelegenheden of branches is het waardevoller dan je denkt.
5. Personal branding
Persoonlijkheid is ontzettend belangrijk. Of je nu als freelancer werkt of een aantal mensen in dienst hebt. Zorg ervoor dat je als persoon naar voren stapt. Zodat je huidige klanten en je potentiële klanten het gevoel hebben dat er wel degelijk een ‘mens’ achter zit. Dit vinden wij als mens nu eenmaal belangrijk.
6. Maak toffe freebies
Je kent het wel. Een planner downloaden voor je social media kanalen of een factsheet met daarin alle voordelen van een bepaalde tool. In welke branche je ook actief bent, er is altijd wel een mogelijkheid om freebies te maken. Je huidige klanten en potentiële klanten vinden dat niet alleen een fijne manier om ‘kennis’ te maken met je bedrijf, maar het is ook een simpele manier om e-mailadressen te verzamelen die je weer kunt gebruiken voor je e-mail marketing. Win-win situatie.
Wat is jouw tip voor een ijzersterke branding?
Volg Diolifestyle via Bloglovin, Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest
*Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking.
Super fijne tips! Ik ben op het moment zelf bezig met een nieuwe look for mijn website (re-branding), dus hier heb ik zeker wat aan. Wat ik zelf ook heel erg in mijn achterhoofd probeer te houden is om een consistente stijl aan te houden.
Superleuk om te horen. En yes, inderdaad consistentie is erg belangrijk.. Succes!