Book Review | AupairAnoia

Book Review | AupairAnoia

Een tijdje terug ben ik naar de kringloop geweest. Daar had ik toen een aantal mooie boeken voor een  klein prijsje kunnen meenemen. De boeken waren eigenlijk nieuw. Ik nam uiteindelijk vier boeken mee naar huis waar onder andere dit boek.
De kaft van het boek ziet er uitnodigend uit en heeft veel kleur. Dat zorgt ervoor dat ik geprikkeld wordt en het boek graag wil lezen. Wanneer het een saaie kaft heeft, laat ik het sneller liggen.

Het boek gaat over een Goois gezin met vier kinderen. De ouders hebben allebei een drukke baan en zijn veel van huis. Het is daarom wel belangrijk dat er iemand is voor de kinderen. Ze willen liever niet opa’s en oma’s inschakelen en besluiten daarom op zoek te gaan naar een au pair. Zoals je je waarschijnlijk wel kunt voorstellen gaat dat helemaal mis. Er komen heel wat verschillende au pairs over de vloer, maar uiteindelijk hebben ze heimwee, hebben ze geen klik met het gezin, hebben ze verkeerde vriendjes of bedenken ze ze zich au pair helemaal niet bij hun past. Een groot drama.
Zoals je je natuurlijk wel kunt voorstellen brengt dat heel wat stress met zich mee, want er moet toch iemand de kinderen opvangen. De twee oudste zijn een meisjes, de oudste zit in groep 2 en de jongste gaat naar de peuterspeelzaal. Ze hebben ook nog een tweeling van twee jaar oud die veel tijd en energie vergen, aangezien het jongens zijn en nu al af en toe ondeugend zijn. Hoe dan ook probeert het gezin structuur te bieden aan de kinderen en in hun eigen leven. Uiteindelijk vinden ze een oplossing en bedenken ze zich wat de beste manier is om hun kinderen op te vangen.

Door allerlei omstandigheden is het een hilarisch boek om te lezen. Ik kan het iedereen dan ook aanraden. Het boek leest zich erg gemakkelijk en is lekker als je een boek wilt lezen en je verstand op ‘0’ wilt zetten. Er zit weinig diepgang in het boek, maar dat is ook wel eens lekker. Ik kan iedereen dit boek aanraden. De naam van het boek is AupairAnoia en het is geschreven door Nicky Huisman & Leonie Verbeek.

Lezen julllie ook wel eens een boek?

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.