You have no items in your cart. Want to get some nice things?
Go shoppingNederland telt steeds meer zzp’ers. Freelancers die vaak vanaf de keukentafel hun toko opzetten. Om te zorgen dat de work-life balance niet in gevaar komt, is het verstandig om een kamer om te toveren tot een thuiskantoor waar je een fijne werkplek van kunt maken. Mocht je nu geen extra kamer tot je beschikking hebben, kun je altijd besluiten om van een hoekje in de woonkamer of in de slaapkamer een fijne werkplek te creëren. Maar hoe creëer je nu een fijne werkplek? Om je een handje te helpen vind je in dit artikel 6 tips.
Het begint bij de basis
Als je een fijne werkplek wilt creëren,
is het belangrijk dat je zorgt voor een goede basis. Deze goede basis bestaat
uit allerlei tools zoals een fijn bureau, een goede bureaustoel en een goed
functionerende computer. Maar ook een opgeruimde werkplek behoort tot de basis.b
1. Fleur de boel op
Om je werkplek aan te kleden, helpt het om verse bloemen neer te zetten. Het ziet er niet alleen gezellig uit, maar zorgt ook voor een boost aan creativiteit.
Omdat je als ondernemer vaak druk bent en daardoor de kans ontstaat dat je alsnog vergeet om verse bloemen in huis te halen, kun je eenvoudig je bloemen laten bezorgen, zodat je er zeker van bent dat je elke twee weken een frisse bos bloemen binnenkrijgt om je werkplek op te vrolijken.
Dit is trouwens niet alleen heel handig om een fijne werkplek te creëren, maar ook als je geen tijd hebt om naar de bloemist te gaan en snel online een bos bloemen wilt bestellen voor de verjaardag van je moeder.
2. Urban Jungle
Naast verse bloemen, zijn planten ook een absolute musthave om een fijne werkplek te creëren. Het geeft meteen sfeer aan je werkplek.
3. Notitieboekjes
Het komt vast voor dat je iets moet opschrijven en dan is het toch veel leuker als je een mooi notitieboekje hebt? Shop daarom een mooi exemplaar.
4. Creëer een oase van rust
In een ontplofte bende kan niemand werken. Om een fijne werkplek te creëren, is het verstandig om te zorgen voor rustige kleuren, niet te veel tierelantijntjes en vooral een opgeruimde plek om fijn te kunnen werken.
5. Zorg voor voldoende opbergruimte
Niets is zo vervelend dan los slingerende bonnetjes, losse vellen papier en andere kleine ongemakken. Koop een ladekast, mappen en klappers waar je al je papierwerk netjes in kunt opbergen, zodat je bureau opgeruimd is en blijft.
6. Koop een aantal mooie accessories
Om de boel aan te kleden, is het leuk om een aantal mooie accessories te kopen om de werkplek in te richten. Denk aan een mok voor je pennen, een mooie vaas voor je bloemen en bijvoorbeeld een schilderij voor aan de muur.
Wat is jouw tip voor een fijne werkplek?
Volg mij op Bloglovin, Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest
*Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking.
Ohhh, wat is je site mooi geworden, girl! En dit artikel inspireert me weer helemaal om m’n werkplek weer op te vrolijken.
Super lief! Dank je wel.