Happy Moments | De road trip is begonnen

Goedemorgen vanuit het mooie en idyllische Franse bergdoropje
Châtel. Dat betekent dat de vakantie begonnen is. Mijn vriend en ik zijn
vrijdag vertrokken naar Luxemburg. De eerste stop van onze road trip. Het begin
van de week heb ik nog gewerkt en vanaf dinsdagavond begon de vakantie. Kijk je
mee van dag tot dag?

Maandag werkte ik de hele dag op het kinderdagverblijf.
Niets bijzonders, maar gewoon een fijne werkdag. Dinsdagmorgen had ik een
spannende afspraak in Maarssen. Ik had namelijk een sollicitatie gesprek. Mijn
eerste sollicitatie gesprek sinds het moment dat ik aan het solliciteren ben. Hoewel
de baan mij aan sprak, was deze baan een beetje te ‘vroeg’. Dit klinkt
misschien raar, maar dit was meteen een hele serieuze baan met heel veel
verantwoordelijkheid, targets en bijna 50 uur in de week werken. Ik realiseerde
dat ik hier nog niet aan toe ben. Ik ben wel opzoek naar een baan, maar het
moet wel een startersfunctie zijn. 😉
Sissy-Boy liefde!

In de middag werkte ik op het kinderdagverblijf. Om 17.45 was ik klaar en betekende het dat ik vakantie had! Yaay! Thuis had ik alle spullen al klaar staan voor de vakantie. Omdat ik mijn vriend alweer even niet gezien had, besloot ik hem te verrassen. Ik pakte in de avond de trein naar Limburg. Hoewel de verrassing niet helemaal gelukt was (lees: mijn vriend had in de gaten dat ik iets van plan was en uiteindelijk hoorde hij een omroepbericht van de trein toen we aan het bellen waren.. ) maar ach, we waren uiteindelijk laat in de avond bij elkaar.
Daar, in dat mooie gebouw achter de bomen, had ik mijn sollicitatie gesprek
Outfit
Woensdagmorgen sliep ik uit en besloten mijn vriend en ik samen te gaan hardlopen. Helaas was het wel een beetje warm, waardoor we uiteindelijk het grootste gedeelte hebben gelopen. In de middag gingen we bij de moeder van mijn vriend langs en ging ik naar mijn ouders, want die had ik nog niet gezien. In de avond at ik thuis en bracht ik een bezoekje aan mijn opa en oma. Als ik dan toch weer eens in Limburg ben, kan ik maar beter overal langs gaan. 😉
Taart bij opa en oma en een selfie met oma.

Donderdag werkte ik de hele ochtend aan mijn blog. Ik werkte mijn mail bij, schreef artikelen en pakte de laatste dingen in voor de vakantie. Ook deed ik nog een paar laatste boodschappen voor de vakantie. In de middag was ik klaar voor vertrek, maar helaas we moesten nog wachten tot de volgende dag.. 😉
Mijn liefde voor Amersfoort is groot!
Vrijdagmorgen zijn we vertrokken naar Luxemburg. Vanuit Limburg is dat een kleine 2,5 uur rijden met de auto. Prima te doen, zeker voor de eerste stop van onze road trip. Over het verblijf en het hotel van Luxemburg komt nog een los artikel, die hebben jullie nog te goed! Luxemburg-stad in nog kleiner dan ik dacht. We hebben old-town en de nieuwe stad bezocht, maar binnen een halve dag heb je dat eigenlijk wel gezien. Toch heb ik een paar mooie kiekjes kunnen maken. Voor een dagje is het zeker de moeite waard om naar toe te gaan, maar als je langer blijft heb je niet veel meer te doen.
In de avond dineerden we in het hotel, iets wat heel goed beviel. Na een uitgebreid diner was het tijd om naar de kamer te gaan. We waren moe van het rijden en de indrukken van Luxemburg. Daarbij was het al redelijk laat. We hadden een hele fijne én grote kamer met een hele fijne badkamer.
Luxemburg!
Zaterdagochtend werd ik uitgeslapen wakker. Wat een heerlijk bed! Na een heerlijke douche was het tijd voor het ontbijt. En hotel ontbijtjes zijn the best. Het was dan ook erg lekker. Na een lekker ontbijt was het tijd om de spullen te pakken en met de auto naar onze tweede bestemming road trip bestemming te gaan. Namelijk Châtel. Een Frans bergdorpje. Zaterdag hebben we bijna de hele dag in de auto gezeten. Uiteindelijk waren we om 17.00 in Châtel. Nadat we ingecheckt hadden zijn we nog door het dorpje gaan lopen. Het was toeristischer dan we dachten. Dat viel gelukkig mee, want we waren al bang dat het een uitgestorven plek was. Dit hotel en de kamer is van een ander kaliber dan het hotel en de kamer waar we in Luxemburg sliepen, maar ach dat overleven we ook wel. Het is schoon en dat is het belangrijkste. We hebben halfpension bij het hotel, dat betekent dat ontbijt en avondeten inbegrepen is. Ook wel fijn.

De komende dagen verblijven we nog in Châtel en de volgende stemming wordt Italië. Waar in Italië weten we nog niet, want dat moeten we nog boeken. Dat is namelijk afhankelijk van het weer.
Hoe was jouw week?

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.

4 comments

1. Esther - says:

Leuk om te lezen! Om in een keer een baan van 50 uur in de week te gaan doen lijkt me inderdaad een beetje pittig. Fijne vakantie 🙂