Happy Moments | Dublin, Hoelahoepen, Nationale Glamourday & Weekendje Amersfoort

Afgelopen week vertoefde ik tot en met woensdag in Dublin. Hoewel ik het leuk vond om weer op reis te zijn en een nieuwe stad te leren kennen, viel de stad zelf toch wel een beetje tegen. Dit komt misschien ook wel omdat mijn verwachtingen hoog waren van Dublin. Hoe dan ook, ik heb samen met mijn vriend genoten van een gezellig tripje. Komende week komt er nog een apart artikel online over Dublin, maar vandaag zal ik alvast wat foto’s delen. Aangezien ik er de halve week was.

Dublin, Hoelahoepen, Nationale Glamourday & weekendje Amersfoort
Dinsdag hoorden we het verschrikkelijke bericht van het neergestorte toestel in Frankrijk. Dit zorgde bij mij voor wat onrust, zeker omdat wij de dag erna (woensdag) op het vliegtuig moesten stappen.

‘Zomaar een tripje naar Barcelona. Een vliegreis die vele van ons wel eens gemaakt hebben. Helaas ging het afgelopen week mis. Het vliegtuig uit Barcelona is nooit aangekomen op het vliegveld van Düsseldorf. Alle inzittenden zijn overleden.

Boem, die kwam binnen. Heftig, zeker met de vliegtuigramp van MH17 in mijn achterhoofd. Alwéér een vliegramp? Het gebeurt de laatste tijd wel vaak naar mijn idee. Alle mensen die onderweg waren naar het vliegveld om hun dierbaren op te halen en alle kinderen die op hun terugweg waren van een uitwisselingsweek in Barcelona en hun ervaringen maar al te graag wilde delen.. Waarom? Hier zullen we waarschijnlijk nooit achterkomen.’

Howth – De Cliffs van Dublin. Prachtig was het daar!

Wat betreft make-up zit je goed in Dublin. Super veel mooie merken die je in Nederland niet bij de drogist hebt, heb je wel in Dublin. Zelf vond ik het schap van Barry M erg mooi!

Woensdagmiddag vlogen we terug naar Nederland. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het best eng vond om te gaan vliegen met de ramp in mijn achterhoofd. Gewoon omdat het nu wel heel dichtbij kwam. Het vliegen verliep opzicht prima, aan het eind hadden we wel wat turbulentie. Dit zorgde dat ik wel wat angstig werd, maar gelukkig landden we veilig. Woensdag aan het eind van de middag waren we weer in Eindhoven op de kamer van mijn vriend. Ik haalde wat boodschappen voor het avondeten en mijn vriend begon met de was. Erna kookten we en werkte ik aan mijn blog en mijn mail. In de avond ging ik vroeg naar bed, want donderdag was een belangrijke dag.
Donderdag had ik namelijk mijn eerste projectbijeenkomst. Dat betekent dat ik nu in de tweede fase zit van mijn afstuderen. Mijn afstuderen bestaat in totaal uit drie verschillende fases. Een derde is af, het begint op te schieten. Aan het eind van middag reisde ik eindelijk door naar mijn eigen, fijne kamer. Ik was nog niet thuis geweest en reisde met mijn koffer terug. Daar kon ik eindelijk gaan wassen en mijn koffer in pakken. In de avond deed ik rustig aan en genoot ik van me-time. Af en toe vind ik dat zo fijn. Even niemand om je heen en lekker doen waar je zelf zin in hebt.
Vrijdag besloot ik uit te slapen. Het was tevens mijn eerste nacht weer in mijn eigen bed. Het lukte aardig, om 8.30 was ik wakker. Dat is laat voor mijn doen. De rest van dag werkte ik aan mijn afstuderen. Niet heel boeiend, maar het moet wel gebeuren. Vrijdagavond wilde ik eigelijk naar Limburg gaan. Een bezoekje aan mijn ouders, maar helaas gooide de NS roet in het eten. Door een stroomstoring reden de treinen minimaal en was het niet mogelijk om naar Limburg te gaan. Eerlijk gezegd vond ik het niet heel vervelend, want ik was net 24 uur thuis, moest ik alwéér mijn koffer inpakken en reizen. Dus eigenlijk vond ik het wel fijn om een weekend in Amersfoort te blijven.
Mijn nieuwe kaarten in het kaartenrek | Deze mason jar van de Action is te cute <3
Zaterdagmorgen werd ik uitgerust wakker in mijn eigen bed, zo fijn! In de ochtend ging ik naar de stad waar ik onder andere de HEMA en de Action bezocht. Ik kocht een paar dingetjes. Niet heel speciaal. Gisteren was het ook Nationale Glamourday. Hoewel ik geen Glamour had, liep ik wel door de stad. Ik kocht niks, maar plaatste wel een online bestelling bij de H&M. Niet veel, maar een paar dingen. In de middag werkte ik aan mijn blog en hield ik een grote voorjaarsschoonmaak. Wat een heerlijk gevoel als je kamer weer schoon is. Ohja, ik heb gisteren weer eens gevlogd. Deze komt ook binnenkort online. In de avond werkte ik de hele avond aan mijn blog. Mij hoor je niet klagen.
Ik ben trouwens ook aan het fitness hoelahoepen geslagen. Ik ben heel benieuwd wat het oplevert. Binnenkort zal ik mijn bevindingen delen.
Hoe was jou week?
Volg mij op BloglovinFacebookTwitterInstagramYoutube en Pinterest

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.

14 comments

1. Alexa says:

ik wil ook gaan hoelahoopen en ik begrijp wel dat je bang bent om te vliegen net na zo'n verschrikkelijke ramp!

2. Shanah Camerlynck says:

Dublin ziet er zo leuk uit. Ik ben er zelf nog nooit geweest hihi 😀 Ik zou zelf ook best bang zijn om te vliegen na zo'n ramp, maar je hebt toch wel een toffe tijd gehad denk ik dan 😉 AHH, en fish & chips, daar heb ik nu zoooo veel zin in! xo

3. Alvast mooie foto's van Dublin en zowaar een streepje blauwe lucht! Lijkt me best akelig als je de dag na zo een vreselijke ramp op een vliegtuig moet stappen. Mijn vliegangst is nu niet kleiner geworden.

4. Denise says:

Ah wat leuk, ik ben benieuwd hoe je het hoelahoopen ervaart! Ik word inderdaad nog steeds een beetje stil van de vliegramp, echt verschrikkelijk!

5. Stylebygina says:

Mooie foto's heb je gemaakt zeg! Echt heel eng om na zo een bericht nog te moeten vliegen!! Ik vlieg ook eigenlijk niet meer na al die erge vliegrampen..Ben te bang geworden.. daarom ga ik dit jaar ook gewoon weer met de auto op vakantie

6. Anna says:

Wat een mooie foto's van Dublin, leuk weekje! Het lijkt me vreselijk om na die ramp te moeten vliegen, ik heb namelijk al vliegangst. X

7. Cindy says:

Ik ben heel benieuwd naar je fitness hoepel. Ik heb een hoepel gekocht bij Action, maar dat ding is natuurlijk helemaal niets.

8. Esther says:

Heftig inderdaad, van de vliegtuigramp! Ik ben ook aan het hoepelen geslagen. Resultaten hou ik nog niet echt bij, vind het gewoon leuk om te doen, haha 🙂

9. Mieke van der Sande says:

Dublin zou ik niet aan denken om heen te gaan maar misschien wel leuk om een keer te doen. Hoelahoopen zit ik de laatste tijd ook echt aan te denken! Ik heb toevallig ook bij de H&M een bestelling geplaatst, ben benieuwd wat je hebt! Liefs,