Happy Moments | Intens genieten van mijn reis door Spanje

Yaay, het is weer tijd voor een nieuwe update van de afgelopen week. Een update van een hele fijne week, want ik heb het nog steeds erg naar mijn zin hier in Spanje. Hoewel ik het in Valencia wel weer gezien had en merkte dat ik minder feeling had met de stad (kan natuurlijk), was het vrijdag tijd om met de trein verder te reizen naar Madrid! En ik kan je vertellen, ik ben nog steeds helemaal ‘heppie de peppie’ om weer in Madrid te zijn. Ik denk dat ik Madrid toch wel de mooiste Spaanse stad vind die ik tot nu toe heb bezocht.

Maandagmorgen werd ik wakker in Valencia. Ik besloot met mijn fotocamera op pad te gaan. Ik had een aantal dingen die ik graag wilde bezoeken, dus ik maakte een lijstje. Maar voordat ik de dag echt goed kon beginnen, moest ik natuurlijk eerst ontbijten. Van mijn blogvriendinnetje en huisgenootje Fleur had ik een tip gekregen: Dulce de Leche. Aangekomen op deze hotspot was ik enorm verrast. Wat een toffe plek! Ik ontbeet met een verse jus en een bagel met rode kool, sla en spek. Misschien een beetje een rare combinatie, maar het was wel het lekkerste broodje dat ik tot nu toe gegeten tijdens mijn reis in Spanje. De combinatie van spek met rode kool was erg lekker! Ik was dan ook ontzettend blij dat ik hier heb ontbeten.

In de middag moest ik verhuizen naar een andere kamer aan de andere kant van Valencia. Mijn nieuwe tijdelijke huis in Valencia was heel groot. Het appartement was voor mij alleen en beschikte over vier slaapkamers, 2 badkamers en 2 balkons. Veel te groot voor mij, maar het was wel fijn om wat meer ruimte te hebben. Toch vond ik het ook een beetje eng om alleen in een mega appartement te zitten. Ook besloot ik maandagavond voor het eerst te gaan koken in Spanje. Dat had ik tot nu toe nog niet gedaan. Alleen blijft het raar om in andermans keuken te koken en helemaal als het niet goed schoon is. Mijn eten was ook niet zo’n succes. Ik dacht dat ik een potje saus had gekocht, bleek dat het groenten waren. Lekker dan. Een pasta zonder saus met alleen groenten heeft niet echt veel smaak.. 😉

Dinsdag huurde ik weer een fiets. Aangezien dat in Barcelona zo goed bevallen was, wilde ik het ook in Valencia doen. Helaas kwam ik erachter dat Valencia een stuk minder fiets vriendelijk is dan Barcelona. Weinig fietspaden, veel eenrichtingsverkeer en vage regels. Dat zorgde ervoor dat ik weer (net als in Barcelona) stop werd gezet door de politie. Feest! Alleen was deze agent een stuk minder vriendelijk dan in Barcelona. Een agent die even wilde laten zien dat hij de baas is. Ik hou niet zo van macho gedrag. 😉 Maar goed, ik kreeg een waarschuwing en kon verder fietsen. Ik ben naar Ciudad de las artes y las ciencias, het strand en de markthal geweest. Het was heel warm, maar tijdens het bezoekje aan het strand was het heel fijn om met mijn voeten door het water te lopen. Tussendoor heb ik ook nog een stop gemaakt bij Dulce du Leche, om hun overheerlijke taart te proeven. Omdat ik die dag heel wat kilometers had gefietst en gelopen, bracht ik rond 18:00 de fiets terug.
Thuis deed ik rustig aan en ging ik haastig op zoek naar een slaapplek in Madrid, want die had ik nog niet en er was niet veel meer beschikbaar.. Aai..

Woensdag heb ik een bezoek gebracht aan de wijk El Carmen. Dit is een hele hippe en trendy wijk waar verschillende hotspots liggen. Woensdag aan het eind van middag besloot ik weer een bezoekje te brengen aan het strand, want dat is stiekem best fijn. Op mijn weg naar huis vanuit het strand stuitte ik op een mega protest voor de Vodafone winkel in de grootste winkelstraat van Valencia. Ik vond het geen prettige sfeer en zelfs de Spaanse ME was uitgerukt. De mensen protesteerden tegen een fusie van een bedrijfstak van Vodafone en OONO dat plaatsvindt in een deel van Spanje. Door de fusie verdwijnen er 1300 banen en aangezien er in Spanje al heel veel mensen werkeloos zijn, zorgde dat voor grote frustratie.

Donderdagmorgen besloot ik mijn hardloopschoenen aan te trekken en een rondje te gaan hardlopen in het park van Valencia. Dit werden echter twee hardlooprondjes én ik liep nog 5 kilometer naar huis. Een typisch gevalletje van té enthousiast zijn. In de middag had ik dan ook last van rusteloze benen en was ik erg moe. Toch besloot ik nog een conceptstore te bezoeken. Althans, aangekomen op de bestemming bleek dat de conceptstore siësta had tussen 14.00-17.00. Shoot! Stond ik daar dan om 14.15. Aangezien ik zo moe was van mijn sport sessie besloot ik naar huis te gaan en maar mijn koffer in te pakken. Verder keek ik nog een aflevering van Ontvoerd en deed ik niet heel veel, want mijn benen waren heel moe.

Vrijdagmorgen ging al heel vroeg de wekker. Ik vertrok die dag namelijk naar Madrid. Na wat omstandigheden kwam ik die ochtend aan op het station. Het station was heel goed beveiligd. Mijn koffer en mijn rugzak werden – net als op het vliegveld – gecontroleerd via zo’n screening apparaat. Ook moest ik mijn paspoort laten zien én er stond iemand klaar met een ontzettend groot wapen, voor het geval dat het mis ging. Ik vind die grote wapens maar eng. Normaal zie je die alleen in de krant of op de televisie, maar tijdens mijn reis door Spanje heb ik ze al op veel plekken gezien. Brr! De treinreis verliep goed. Ik zat in een hogesnelheidslijn die 300 km per uur reed en dat is best hard. 😉 Toen ik anderhalf uur later aan kwam in Madrid was ik heel blij. Blij om weer hier te zijn.

Helaas is de metro in Madrid, net als in Barcelona en Valencia niet koffer vriendelijk, want ook in Madrid waren op veel plekken geen roltrappen of liften, en heb ik weer veel moeten sjouwen met mijn loeizware koffer. Uiteindelijk na een uur kwam ik aan op mijn nieuwe slaapplek. Pal naast het metrostation Lavapíes en een grote supermarkt. De komende dagen slaap ik op een super leuke plek. Ik denk dat ik dit de leukste plek vind tot nu toe. Heel sfeervol ingericht, een eigen balkon en een eigen badkamer. De wijk is ook erg leuk!

Parkeren in Valencia doen ze gewoon zo?!
Mijn hele fijne kamer in Madrid! <3

Nadat ik mij had opgefrist en mijn spullen had opgeruimd ben ik op pad gedaan. Hoewel ik al vaker in Madrid ben geweest (de laatste keer was in januari dit jaar), vind ik het nog steeds een heerlijke stad om te vertoeven. Nadat ik heel wat had gelopen, besloot ik in het park El Retiro even te pauzeren. Even mijn benen wat rust gunnen, wat eten en drinken. Ik was zó blij om weer hier te zijn en ik genoot van elke minuut. Ook besloot ik even mijn mail te checken, dit had ik misschien beter niet kunnen doen.. 😉 Ik had namelijk een vervelend bericht gekregen van mijn werk. De financiele situatie was al langer niet goed, maar ik ging er van uit dat het wel goed kwam na de reorganisatie. Echter is dat niet zo. Ze zijn vrijdag failliet verklaard. Ontzettend balen. Dat zorgde dat mijn stemming gisteren een beetje omsloeg, maar ik wil hierdoor mijn vakantie niet laten verpesten, dus ik ben erna weer door gegaan met genieten van mijn reis in Spanje!

Zaterdagmorgen werd ik na een fijne nacht wakker in Madrid. Ik haalde een vers stokbrood en ontbeet achter mijn computer. Daarna was het tijd om naar de andere kant van de stad te gaan. Ik wilde namelijk ook een keertje winkelen tijdens mijn rond reis in Spanje. En aangezien ik dat nog niet had gedaan, deed ik het gisteren. Het was lang geleden dat ik weer eens écht in winkels zelf ging winkelen, normaal bestel ik heel vaak online. Ik heb een paar leuke items gekocht, maar die zien jullie een andere keer op mijn blog. In de avond at ik een heerlijke pizza en was ik erg moe. Het was tijd voor een gezichtsmasker en dook op tijd in bed mét een aflevering op Netflix. Mijn vriend heeft ervoor gezorgd dat ik nu toch Netflix kan kijken in Spanje. Happy!

Voor meer foto’s, kun je mij ook volgen via Instagram!
Hoe was jouw week?

Volg mij op BloglovinFacebookTwitterInstagramYoutube en Pinterest

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.

6 comments

1. Renske Montévie says:

Op en top genieten, dat is duidelijk! 🙂

Die grote wapens zag ik een aantal jaar geleden op het station in Parijs. Brr… Dat voelt niet fijn, ook al is het juist vanwege veiligheid, haha.

De bewoners van Valencia mogen trouwens wel een cursusje 'parkeren' krijgen. Haha, geweldig hoe dat daar gewoon min of meer kan.

2. Writing Monique says:

Wat een ontzettend mooie foto's! Wat vervelend dat je werk failliet is verklaard. Bah! Heel goed dat je je vakantie er niet door hebt laten verpesten, lekker genieten!

3. Manon Boerakker says:

Wat een mooie en leuke foto's! Goed dat je je vakantie niet hebt laten verpesten door je wek. Wat balen zeg!

4. Alexa Op 't Land says:

wat een heerlijk leven heb jij daar! o en wat een leuke kamer had je in madrid heel lief!

5. Rebecca says:

Ohh ik kan me nog goed voorstellen hoe ik me inderdaad voelde met mijn koffer in Spanje. De metro's zijn echt niet grappig en helaas staat niemand klaar je te helpen.
    Wat ontzettend tof dat je daar bent en volgens mij heb je het onwijs naar je zin als ik alleen al naar de prachtige foto's kijk!