Instagram Stories maken

Instagram Stories maken

Sinds 2017 is het mogelijk om Instagram Stories te maken. Berichten die na 24 uur verdwijnen op je tijdlijn. Ideaal als je jezelf of je bedrijf in de kijker wilt zitten of als je volgers mee wilt nemen tijdens je vakantie, shoot of workation. Daarnaast zijn Instagram Stories dé manier om jezelf of je bedrijf te promoten. Maar hoe maak je goede Instagram Stories dan eigenlijk? Lees snel verder!

Aan de slag!

Voordat je begint met het maken van Instagram Stories is het belangrijk om bij jezelf af te vragen wat je doel is en wat je wilt bereiken: oftewel maak een strategie. Wie is je doelgroep en wat vindt jouw doelgroep interessant? Maar ook wat is jouw waarde en waar kun jij andere ondernemers mee helpen.

Instagram Stories maken

Wat heb je nodig?

Zodra je weet wat je doel is, kun je aan de slag. Om Instagram Stories te maken heb je niet zoveel nodig. Een telefoon met goede camera, een hoesje ter bescherming van je telefoon, daglicht en eventueel een aantal apps om de Stories ietwat te bewerken.

Always-on campagne maken

Vervolgens is het belangrijk om Stories te maken. En dan het liefst video Stories. Het is belangrijk dat je waardevolle content deelt in je Instagram Stories waar de doelgroep iets aan heeft. Informatie waarmee ze aan de slag kunnen en informatie waar ze iets van leren. Het idee is dat je bouwt aan een always-on campagne (zorgen dat je organisch continu zichtbaar bent) en je community steeds weer opnieuw prikkelt met interessante content waar ze iets aan hebben. Met als doel dat ze uiteindelijk je fan worden.

In de parktijk

Als Instagram Marketeer is het belangrijk dat je elke week unieke tips & tricks deelt die je doelgroep nog niet kent. Een voorbeeld van een knetter goede Instagram Marketeer die haar bedrijf heel goed positioneert via Instagram en daar ook de nodige klanten vandaan haalt, is Tarinda van Digitale Dromers.

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

De zes soorten content die je moet posten op Instagram 📝⁣ ⁣ 1. Pain & pleasure⁣ 2. Social proof⁣ 3. Persoonlijke content⁣ 4. Educatieve content⁣ 5. Expert positionering⁣ 6. Sales content⁣ ⁣ De meeste mensen, en dan voornamelijk vrouwen, kopen namelijk vanuit emotie – zeker als het om een zakelijke investering gaat. Dat betekent dat er verschillende emotionele snaren geraakt moeten worden, voordat iemand klaar is om te kopen. ⁣ ⁣ En dat is precies wat deze zes soorten content doen. ⁣ ⁣ Alle zes raken ze een andere snaar en maken ze een bepaalde emotie los en al die emoties zijn nodig om jezelf als een expert neer te kunnen zetten en van een volger een klant te kunnen maken.⁣ ⁣ In mijn Instagram cursus heb ik hier een volledige module aan gewijd. Ik leg uit wat de soorten content precies inhouden en vervolgens laat ik per soort zien hoe je het kunt toepassen in je captions en stories – inclusief tientallen voorbeelden!⁣ ⁣ 🤷🏻‍♀️ Dus weet jij niet zo goed welke content je moet delen om meer klanten te krijgen?⁣ 🤷🏻‍♀️ Heb je geen idee hoe je je doelgroep moet aanspreken?⁣ 🤷🏻‍♀️ Vind je het lastig om een balans te vinden tussen zakelijke en persoonlijke content?⁣ ⁣ Dan MOET je deze cursus hebben!⁣ ⁣ Wanneer je op de wachtlijst staat krijg je sowieso 100 euro korting, dus wacht niet langer en meld je aan via de link in mijn bio! ✨

Een bericht gedeeld door Online Business Expert (@tarinda.straver) op

Hoe maak je Instagram Stories?

Het maken van Instagram Stories is eigenlijk niet zo lastig. Je praat tegen de camera en deelt je kennis over een bepaald vakgebied. Het is belangrijk dat je telefoon een goede camera heeft of dat je een goede videocamera hebt.

Hoe natuurlijker, hoe beter. Dus probeer te voorkomen dat je informatie gaat instuderen, maar doe het vooral lekker spontaan en met volle enthousiasme. Dan kom je als persoon oprecht over, hebben mensen het gevoel dat ze zich kunnen identificeren met jou (wat heel belangrijk is) en enthousiasme is aanstekelijk!

Een ander voorbeeld van iemand die dagelijks Instagram Stories maakt, heel enthousiast is en hierdoor een betrokken community heeft opgebouwd is Kirsten Timmermans.

Dit bericht bekijken op Instagram

Ontneem jouw ideale klant jouw kennis niet! ❌⁣⁣ ⁣⁣ Misschien ken je het wel: de welbekende comfortzone. Veilig en vertrouwd, niet? ⁣⁣ ⁣⁣ Wanneer jij ervoor kiest om jezelf tegen te laten houden en liever op de achtergrond te blijven (a.k.a. jouw comfortzone), in plaats van op de voorgrond treden, dan ontneem je jouw ideale klant kennis en waarde! JOUW kennis en waarde. Je ontneemt hen alles wat ze van jou kunnen leren. 😕⁣⁣ ⁣⁣ Laat je niet tegenhouden door die comfortzone. Of die stemmetjes die je vertellen dat je niet goed genoeg zou zijn. Niet écht ‘de expert’.⁣⁣ ⁣⁣ Want vergeet niet: waar jij ook staat in jouw reis als ondernemer, er is altijd wel iemand die iets van jou kan en wíl leren❗️⁣⁣ ⁣⁣ En dan gaat het niet eens alleen om de waarde, of jouw kennis. Maar ook omdat jij, jij bent. 🙌🏻⁣⁣ ⁣⁣ Neem dat jouw ideale klant niet af. ❣️

Een bericht gedeeld door E-mailmarketing & Funnels 💵 (@kirstentimmermans) op

Welke gadgets zijn aan te raden?

Instagram Stories kun je prima met je telefoon maken, maar er zijn een aantal gadgets zoals apps, telefoonhoesje en lampen die nét wat meer smoel geven aan je Stories.

>> 25 tips voor meer volgers op Instagram

Bescherming voor je telefoon

Het klinkt misschien een beetje gek, maar het beschermen van je telefoon is reet handig als je Instagram Stories gaat maken. Je bent niet de eerste die zijn of haar telefoon per ongeluk laat vallen. Het aanschaffen van het juiste telefoonhoesje voor je telefoon is dan ook een must. Koop een hoesje die past bij je telefoon, zoals het samsung a71 hoesje.

Apps

De apps Lightroom, Canva, InShot, Over en UnFold zijn de beste apps om je Instagram Stories nét wat gelikter te maken. Daarnaast biedt Instagram zelf ook de mogelijkheid hem om een filter te gebruiken bij het opnemen van je Stories. Let er wel op dat het allemaal niet té nep wordt, want dan haken mensen af. Probeer het zo natuurlijk mogelijk te houden.

Daarnaast kan een ringlamp helpen als je niet voldoende daglicht hebt.

*Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking.

Dionne, 28, freelance online marketeer met een passie voor bloggen, online marketing en ondernemen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *