You have no items in your cart. Want to get some nice things?
Go shoppingWe bestellen online zo’n beetje alles. Dit zorgt ervoor dat de concurrentie enorm is. Je kunt werkelijk waar alles bestellen. Maar doordat het zo populair is, is er ook heel veel concurrentie. Dat zorgt er weer voor dat je als webshop eigenaar er alles aan moet doen om te zorgen dat je de concurrentie bij kunt benen. Hoe je je webshop het beste kunt optimaliseren, lees je hieronder.
Zorg voor een snelle website
Niets is zo vervelend dan een website die niet snel laadt. Zorg er daarom voor dat je je webshop altijd optimaliseert en dat je altijd op zoek naar simpele manieren om je website te versnellen. De meeste mensen haken af in de eerste seconden. Als je een webshop hebt die heel langzaam laadt, ben je al direct 30% van je potentiële klanten kwijt. En dat wil je niet.
Gebruikelijksvriendelijkheid
Niemand houdt van websites die niet gebruiksvriendelijk zijn. Laat je webshop daarom regelmatig testen en vraag feedback van klanten wat ze van de website vinden, zodat je het hierop kan optimaliseren. Daarnaast is het natuurlijk slim om een expert in te huren die er verstand van heeft, zodat klanten in een hele fijne flow door de website hebben kunnen gaan en bestellingen plaatsen natuurlijk.
Voeg gerelateerde producten toe
Om je webshop te optimaliseren en om er natuurlijk voor te zorgen dat je de conversie verhoogt, is het heel erg belangrijk dat je onder elk product, andere relevante producten toevoegt. Op die manier kun je namelijk heel eenvoudig upsellen en meer omzet genereren en dat is wat je wilt natuurlijk.
Deel reviews
Om autoriteit op te bouwen, is het heel erg belangrijk om reviews te delen. Reviews van andere mensen die een online bestelling geplaatst hebben. Misschien is dit wel een van de belangrijkste punten als je je webshop gaat optimaliseren. Je deelt een soort van bewijs, waardoor de kans dat mensen uiteindelijk ook bij jou gaan shoppen veel groter is.
Persoonlijke boodschap bij een bestelling
Niets is leuker dan het ontvangen van een persoonlijke boodschap bij een bestelling. Het is een investering, maar het heeft zoveel meer waarde. Mensen hebben dan echt het gevoel dat de bestelling met extra liefde en aandacht ingepakt is. Overigens is het ook heel belangrijk dat je zorgt voor goed verpakkingsmateriaal, zodat de doos met daarin de webshop bestelling wel goed aankomt. Zorg niet alleen voor een stevige doos, maar zorg dat de bestellingen in het hele logistieke systeem met liefde worden behandeld. Pak de pakjes eventueel in met wikkelfolie zwart. Dat ziet er mooi uit en biedt ook nog eens bescherming.