Road trip | Citytrip Luxemburg

De vakantie is voorbij. Tijd om alle vakantie kiekjes eens grondig te gaan bekijken. Wat zijn het er veel, en wat was de vakantie fijn. De tijd is voorbij gevlogen en zonder dat ik het wist was ik alweer thuis. Terug in Nederland. Mijn eerste road trip zit er op en kan zeggen dat het heel goed bevallen is. Volgend jaar wil ik het weer doen.

Omdat ik nogal veel foto’s heb gemaakt én jullie veel wil vertellen over alle mooie plekjes waar we geweest zijn, heb ik besloten om van elk land waar ik verbleef tijdens de road trip een apart artikel over te schrijven. Dat betekent dat jullie de komende weken bedolven worden onder mijn vakantie kiekjes. Ben je er klaar voor?

Mijn vriend en ik kwamen op het idee om een road trip door Europa te maken. Het leek ons namelijk ontzettend leuk om met de auto ergens naar toe te gaan en maar zien waar je uitkomt. Een intens vrij gevoel. Hoewel we dit niet letterlijk hebben gedaan, hebben we wel iedere keer last-minute ons verblijf geboekt.

Onze road trip begon in Luxemburg. Een land dat helemaal niet zo ver weg is vanuit Nederland, en toch was ik er nog nooit geweest. Mijn vriend wel, met scouting een aantal jaar terug. Het leek ons fijn om de road trip te beginnen met Luxemburg, zodat we niet meteen zover hoefden te rijden. We vertrokken op vrijdag in de ochtend na de spits, omdat je vanuit Limburg er binnen 2,5 uur bent. Om 12.30 kwamen we aan het in het mooie Novotel Luxembourg Centre. Het was een hotel van de hotelgroep Accor

We werden vriendelijk ontvangen en konden meteen al naar onze kamer. De kamer bevond zich op de eerste verdieping en op die verdieping bevonden zich alleen maar executieve rooms, oftewel de betere en chiquere kamers. Het was een prachtige ruime kamer met een enorm bed, mooie badkamer en een fijne bank. Alles wat je in een hotelkamer nodig hebt. Ook was er een koffiezet apparaat, was de minibar gevuld en konden we daar gratis gebruik van maken en lagen er heerlijke chocolaatjes op bed. Alles om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

Nadat we onze tassen in de hotelkamer hadden gedropt, hebben we ons opgefrist en zijn we naar de stad gegaan. Ik was er immers nog nooit geweest en was wel nieuwsgierig naar de stad. We begonnen met een bezoek aan het old town, ook wel de oude stad. De oude stad van Luxemburg ligt in het dal. Dat betekende dat we een heel stuk naar beneden moesten lopen via van die schattige, smalle trappetjes. Hoewel we het old town een beetje tegen vonden vallen – het was erg stil en weinig te doen – ben ik blij dat we daar toch een bezoekje aan hebben gebracht. De gebouwen waren namelijk erg mooi. Daarna zijn we begonnen met een heuse klimtocht naar boven. Zo kun je het wel noemen, want we moesten heel wat meters naar boven klimmen. Wel zorgde dat ervoor dat we iedere keer een nog mooier uitzicht hadden over Luxemburg.

Old Town

Na een bezoek aan old town zijn we naar het nieuwe gedeelte van de stad gelopen waar zich allerlei leuke winkels, pleintjes, terrasjes en mooie gebouwen bevonden. We hebben lekker door de stad geslenterd en allerlei mooie plekjes bezocht. Ook hebben we in buurt van Place Guillaume II lekker gelunched. Helaas weet ik de naam van het cafeetje niet meer, maar het lag in een zijstraat van het plein. Het was een soort van bagels and beans, maar dan was chiquer. Na een heerlijke lunch zijn we naar een panorama plek gegaan waar we genoten van een prachtig uitzicht.

Luxemburg is een mooie stad. Er zijn veel mooie pleintjes en gebouwen en een bezoek aan het old town mag je niet overslaan, toch vond ik de stad klein. Ik bedoel, als het de hoofdstad is van een land, (Ja, het land zelf is ook niet groot, maar toch) vond ik het een kleine stad. Je had restaurants, winkels, pleintjes en cafeetjes, maar als dit toch dé place-to-be moet zijn, vond ik het klein. Ik had verwacht dat het veel groter zou zijn. Wij hadden in een middag zo’n beetje de hele stad gezien en dat had ik niet verwacht. Ondanks dat was het een hele leuke ervaring om een keertje een bezoek te brengen aan Luxemburg.

Nadat we lekker door de stad hadden geslenterd was het tijd voor het diner. Wij aten in het restaurant van het hotel. Ik begon met een carpaccio en vervolgens at ik een heerlijke cheeseburger. Dat was nog eens een burger met kwaliteit, wat een lekkere burger was dat. Na een heerlijk diner hebben we nog een klein rondje gelopen door de stad. In de hotelkamer genoot ik van een heerlijke regendouche en ging ik lekker slapen in een méga groot bed.

Nadat ik heerlijk uitgeslapen wakker werd, was het tijd voor het ontbijt. Als ik ergens dol op ben zijn het wel hotel ontbijtjes. Ik vind het heerlijk om in de vakantie uitgebreid te ontbijten. Het ontbijtbuffet was enorm. De keuze was heel uitgebreid en het was allemaal vers. Het was een van de betere hotel ontbijtjes. Met een heerlijk ontbijt achter de kiezen, vertrokken mijn vriend en ik naar de volgende bestemming: Châtel, in het oosten van Frankrijk. Hierover lezen jullie binnenkort meer!

Ik wil Novotel Luxembourg Centre bedanken voor hun gastvrijheid. Ik heb genoten van mijn citytrip naar Luxemburg en vond het heel tof om hier mijn road trip door Europa te beginnen.

Ben je al eens in Luxemburg stad geweest?

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.

13 comments

1. Esther - says:

Leuke foto's! Ik ben wel al eens in Luxemburg geweest, maar dat is alweer zó lang terug, dat ik het me niet helemaal meer kan herinneren. Ik wil er zeker nog eens terug 🙂

2. Daniëlle Vanilles says:

Oeeh, roadtrippen klinkt wel spannend! Ik ben ook 1x in Luxemburg geweest, dat was ongeveer 4 jaar geleden schat ik! Wel tof om eens bezocht te hebben 🙂

3. montevie says:

Een roadtrip door Europa lijkt me echt tof om eens te doen. Luxemburg lijkt me ook een mooi land! Mooie foto's ook. Ik ben nu al benieuwd naar de rest van jullie roadtrip!

4. Writing Monique says:

Prachtig, onwijs mooi om te zien! De foto's zijn prachtig, ik ben zo dol op dit soort snoezige huisjes!

5. Liese says:

Ben er zelf ook nog nooit geweest, maar heb inderdaad altijd al het idee gehad dat er neit héél veel te beleven valt. Wel fijn om eens een middagje in rond te wandelen 🙂

6. BM says:

Ik woon in België, dan in Luxemburg net ietsje dichterbij. Het is er altijd leuk met zijn parkjes en pleintjes! Toffe foto's! Benieuwd naar het vervolg van je roadtrip.

7. BM says:

8. BM says:

9. Laura van Dam says:

Mijn moeder werkt in Luxemburg 🙂 Zo'n prachtige stad! Als ik bij mijn ouders ben, ga ik af en toe er wel met de trein heen, lekker de toerist uithangen 🙂