Travel | Citytrip naar Dublin + Hotspots

Afgelopen week was ik voor vier dagen op citytrip in Dublin. De hoofdstad van Ierland. Het was mijn eerste keer in Ierland. Ik was er nog nooit geweest en had verwacht dat het net zo’n land zou zijn als Groot-Brittaine en Nederland. Maar dat viel eerlijk gezegd tegen. Ik had verwacht dat Ierland rijk en welvarend zou zijn. Maar het is helemaal niet zo rijk en welvarend zoals ik dacht. Afgelopen zomer was ik in Polen en voor mij gevoel zag het daar mooier uit en beter uit. Gek dat zoiets heel anders kan zijn dan je eigen verwachting.
Citytrip Dublin
We hadden deze trip geboekt via Travelbird. Dan betaal je een vaste prijs voor het hotel en de vlucht samen. We verbleven in het Charleville Logde hotel. Dit is een typisch Iers hotel. Iets wat ik zelf niet zo heel mooi vond. Hoewel het een vier sterren hotel was, viel ook het hotel tegen. Er waren een aantal mankementen op de kamer en het ontbijt was ook summier. Jammer, in mijn ogen geen vier sterren hotel. Qua ligging was het prima. Binnen een kwartiertje stond je midden in het centrum.

Typisch Ierse huisjes..? Geen idee of het ook zo is, maar dit soort huizen zagen we veel. Zodra je ook maar even buiten de stad ging, had ik heel vaak het gevoel dat ik een of andere achterbuurt liep. Op deze foto zie je dat ook. De huizen zijn slecht onderhouden.
Dit zijn de bussen in Dublin. Hoe leuk!
Mocht je een keertje naar Dublin gaan, moet je zeker een keertje fish & chips gaan eten bij Leo Burdock. Dit is een van het bekendste eettentjes in het centrum van Dublin voor fish & chips.
Dublin ligt aan de zee en daarom besloten we om een dagje naar de Cliffs te gaan. We reisden met trein een halfuurtje naar Howth. Howth is een dorpje naast Dublin. Dit was voor mij het hoogtepunt van de reis. Ik vond het daar zo mooi. Eerst bezochten we de vuurtoren en de haven. Vervolgens liepen we de bergen in en maakten we een wandeling langs het water en de Cliffs. Dit zorgde voor een adembenemend uitzicht. Het was daar zo mooi! Je hoorde alleen de wind en de zee. Ik zou er zo terug willen. Het leek mij de perfecte plek om te werken aan mijn scriptie. Howth heeft een plekje in mijn hart veroverd. Het was er prachtig en de rust in combinatie met de wind en de zee vond ik heel fijn.
We bezochten ook een keertje de Pennys (Ierse Primark)
We zijn ook een taartje gaan eten bij Queen of Tarts. Dit is een cafeetje waar je de lekkerste gebakjes kunt eten. Ik genoot van een chocolade taart met ganache. Zรณ lekker. Queen of Tarts is ook heel bekend in Dublin en zeker weten een bezoekje waard. Je vindt dit cafeetje in het Temple Bar district.
We brachten een bezoekje aan de St. Michan’s church. Tijdens het bezoek aan deze kerk bezochten we ook een grafkelder en moesten, jawel via die deur naar binnen. Ik vond het nogal eng. De grafkelder hing vol met spinnenwebben en ik vond het ook geen prettig gevoel. Er lagen ook een aantal mummies. Die mocht je aanraken, want dat zou geluk brengen. Ik durfde dat niet, maar mijn vriend heeft dat wel gedaan.
Een mooi, authentiek winkelcentrum.
We dronken ook Guinness, maar Guinness is niet zo mijn ding. ๐Ÿ˜‰
Howth <3
Ben jij wel eens in Dublin geweest?
Volg mij op BloglovinFacebookTwitterInstagramYoutube en Pinterest

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.

12 comments

1. Renske says:

Gave foto's! Mijn vriend is een aantal jaar geleden naar Dublin geweest. Hij wilt er graag nog eens heen en ik ga met alle liefde mee. Vooral na het lezen en zien van dit artikel, ha. ๐Ÿ™‚

2. Priscilla says:

Leuk om te zien. Ik ben helaas nog nooit in Dublin geweest maar het lijkt me een leuke bestemming voor onze huwelijksreis. Als ik zo naar je foto's kijk doet het me denken aan Schotland, en daar vind ik het te gek ๐Ÿ™‚

3. Manon Margaretha says:

Heb altijd al een keertje naar Dublin willen gaan, ziet er ontzettend leuk uit!
    x

4. Saskia | Former Parades says:

Jammer dat het hotel zo tegenviel! ๐Ÿ™ Die grafkelder klinkt echt heel creepy, ik zou er echt niet naar binnen durven haha!

โ™ฅโ™ฅโ™ฅ Saskia

5. Melissa says:

Ik zou er zo graag wel een keer naartoe willen, ik vind het echt leuk om zo je foto's te kunnen zien maar wel erg jammer dat het hotel tegenviel. Volgende keer een ander hotel kiezen dus ๐Ÿ˜‰

xxx

6. Shiralee says:

Wat een mooi winkelcentrum en het lijkt me eerlijk gezegd best gaaf zo'n grafkelder. Ook ben ik erg nieuwsgierig naar Howth geworden! Leuke foto's en bedankt voor de tips, alleen jammer van het hotel!

7. joorloveswriting says:

wauw echt super gaaf om dit te lezen!!!! ๐Ÿ™‚ haha ik ga volgende maand naar Ierland!! ๐Ÿ˜€ Handig om alvast op je blog te lezen erover! ๐Ÿ˜€ heb je verder nog leuke tips voor in Dublin?

8. Fleur says:

Superleuke foto's! Ik ben drie weken geleden ook naar Dublin geweest met mijn vriend, met dezelfde Travelbird-aanbieding als jullie. Ik vond het hotel echt helemaal prima, had erger verwacht. Ik was al eens eerder in Dublin geweest, dus het ontbijt hebben we overgeslagen in het hotel. Ik ben niet zo'n fan van bacon en bonen op de vroege morgen. ๐Ÿ˜‰ Howth lijkt me trouwens echt prachtig. Wat een foto's, supermooi! ๐Ÿ™‚

9. Sabrina Drenth says:

Ahh top verslag! Hier heb ik echt wat aan, vooral die taartenwinkel <3!

10. Eveliene says:

Ik ga morgen. Leuk jouw verslag. Wij hebben getwijfeld tussen Howth en Wicklow. Wicklow is nu geboekt. Heb er heel veel zin in. Het taartenwinkeltje staat voor zaterdagochtend gepland. Ben reuze benieuwd, want ook ik ben een groot Schotland fan.