Travel | Op persreis naar Brussel

Afgelopen week was ik op persreis naar Brussel waar ik een aantal mooie en gave dingen heb meegemaakt. Zo bracht ik onder andere een bezoekje aan de tentoonstelling The Belgians: an unexpected fashion story in Bozar, was ik aanwezig bij het mode defilé in de hallen van Schaarbeek en maakte ik een hele leuke modewandeling. Kijk je mee..?

Vrijdag ging al heel vroeg mijn wekker, maar het was wel voor een goed doel. Ik moest namelijk om 9.00 in Rotterdam zijn, omdat ik vanaf daar met de internationale trein reisde. Dat betekende dat ik al om 7.40 in de trein van Amersfoort naar Rotterdam zat. In de internationale trein ging ik zitten bij de andere mensen die ook op persreis gingen. Het was erg leuk om allemaal nieuwe mensen te leren kennen en te horen met welk doel en via welk medium zijn mee gingen op deze persreis.

Om 11.30 kwamen we aan in het zonovergoten Brussel. Vrijdag was het namelijk ontzettend warm: de eerste tropische dag van deze zomer wel te verstaan. Hoewel ik dol ben op zomer en de zon, vond ik het af en toe wel een beetje warm. Nadat we in ons hotel ingecheckt hadden, was het tijd voor de lunch. We sliepen trouwens in het Radisson Blu hotel. Dat was een ontzettend mooi hotel. Ik had een kamer voor mij alleen. We lunchten bij WY Brussel. Na een heerlijke lunch vervolgden we ons programma bij naar een tentoonstelling in Bozar. We bezochten de tentoonstelling The Belgians: an unexpected fashion story. Dit was een prachtige tentoonstelling waar allerlei mooie ontwerpen van allerlei designers hingen. Zelf vond ik het heel tof dat er van sommige ontwerpers hun eerste ontwerp hing. Na een rondleiding door de tentoonstelling vervolgeden we ons programma met een korte wandeling langs allerlei fijne mode adresjes. Om 17.00 waren we weer terug in het hotel en hadden we ruim een uur de tijd om ons op te frissen en klaar te maken voor het diner en het avondprogramma.

Om 18.30 begon het diner. We aten in het restaurant van het hotel. Ons hotel beschikt over drie restaurants en wij aten in het Sea Grill restaurant. Het thema was “Belgian Tapas & Gin”, dus we kregen meteen een groot glas gin tonic. Erg lekker! Het eten was een soort van tapas van voornamelijk vis gerechten en een aantal vlees of vegetarische gerechten.
Hoewel ik normaal gesproken niet zo’n vis eter ben, vond ik het nu best lekker. Het was een culinair hoogstandje, het restaurant beschikte namelijk over een ster. Na het heerlijke eten werden we met bus naar de hallen van Schaarbeek gebracht waar we het Cambre
Mode defilé bezochten. Dit is de eind show van de modestudenten van de mode academie in Brussel. Een waar spektakel waar ik ontzettend van genoten heb. Hier komt deze week nog een apart artikel van online. Na een geweldige show die tot 00.30 duurde, werden we wederom met de bus terug gebracht naar ons hotel waar ik mij douchte en als een roos in slaap viel. Wat een leuke dag waar ik ontzettend van genoten had!

Ben jij al eens in Brussel geweest?
Volg mij op BloglovinFacebookTwitterInstagramYoutube en Pinterest

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.

5 comments

1. Kimsbloglife says:

Superleuk dat je dit mocht doen! Ik woon op amper 15 minuutjes rijde van Brusseldus ik ken de stad wel een beetje, hoewel je in je eigen buurt de steden vaak niet echt bezoekt. Ik ken vooral de winkels haha!

2. Alexa Op 't Land says:

Wat tof dat je dit mocht doen en ziet er heel gaaf en erg leuk uit, volgens mij ben ik nog nooit in Brussel geweest maar het ziet er goede uit!

3. Claudia says:

Wat een onwijs leuk persreisje! Ondanks dat ik naast Brussel woon, kom ik er niet zo vaak. Alleen voor werk (A)