Jaaroverzicht 2016 | Fulltime baan, New York, Lifestyle Factory Market & meer!

Ow boy, het is alweer bijna het einde van het jaar! Wat is het jaar snel voorbij gegaan. 2016 was het jaar dat ik mijn studentenleven definitief verruilde voor een fulltime baan, maar ook voor het eerst een bezoek bracht aan New York, voor het eerst ging samenwonen en mijn droom achterna ging en een markt opzette en organiseerde. Wil je weten wat ik nog meer deed? Dat vertel ik hier beneden!

Januari

In januari van dit jaar begon ik aan mijn baan als PR en marketing consultant. Het was mijn eerste volwassen baan en in het begin moest ik erg wennen aan het feit dat ik 40 uur per week werkte. De eerste maanden was ik dood moe elke dag. Daarnaast moest ik ook erg wennen aan het feit dat ik opeens minder vrijheid had. Gelukkig trok dat later bij. Ook was ik een weekendje in Utrecht samen met mijn vriend.2016-12-17-11-59-17-2

Februari

In februari merkte ik dat ik het soms wat minder prettig vond om te wonen in een studentenhuis wanneer je fulltime werkt. Je hebt dan geen zin meer om te moeten wachten voordat je kunt koken of wassen. Daarom besloten mijn vriend en ik vanaf dat moment op zoek te gaan naar een appartement.

Maart

In maart vonden we een appartement, maar voordat we gingen samenwonen, stond er nog een citytrip op de planning. Ik ging voor het eerst naar New York voor een week en ik vond het fantastisch! Wat een geweldige stad! Ik zou er zo weer heen gaan. En als iemand mij zou vragen om daar een tijdje te wonen, zou ik dat meteen doen! Op 31 maart kwamen we terug en de dag erna kregen we de sleutel van ons huisje. Yay!

April

Yay! We kregen de sleutel van ons appartement samen en gingen samenwonen. Ondertussen wonen we al een halfjaar samen en dat bevalt erg goed! ๐Ÿ™‚ Deze maand stond vooral in het teken van verhuizen en inrichten. Echter vond ik het erg jammer om mijn studentenkamer definitief vaarwel te zeggen. Ik had daar een fantastische tijd gehad. Het was mijn eigen mini-huisje met mooie herinneringen. 2016-06-19-10-28-52

Mei

Mijn vriend en ik zijn alweer 7(!) jaar samen. Bizar hoe snel de tijd gaat, maar we zijn nog steeds dol op elkaar. Verder was een rustige maand om een beetje bij te komen van alle drukte rondom de verhuizing en de citytrip naar New York. Wel bracht ik een bezoek aan de Sissy-Boy lentemarkt en dat was erg leuk. Ik ben een grote fan van deze winkel.

Juni

Ik ben blij dat het weer eindelijk een beetje zomers wordt, echter vind ik het jammer dat ik zo weinig tijd heb om daar van te genieten. Het werkende leven is niet altijd leuk.. ๐Ÿ˜‰ Het laatste weekend van juni ga ik samen met een vriendinnetje naar Parijs. Wat een heerlijke stad is dat toch! Een heerlijk vriendinnen weekend.

Juli

Stiekem vind ik het een beetje jammer dat ik gewoon de hele maand moet werken en maar weinig kan genieten van de zon. Ook omdat ik niet op vakantie ga. Daarom besluiten mijn vriend en ik spontaan een weekend naar Parijs te gaan met de auto. Wat is het toch fijn om door de straten van Parijs te slenteren. Ook kreeg ik te horen dat mijn contract verlengd werd en dat ik een vast contract kreeg voor onbepaalde tijd. Omdat ik 40 uur per week werken en nog alle activiteiten naast mijn blog en freelance opdrachten wel erg veel vond, werk ik sinds juli 36 uur per week. Dat is de beste keuze van 2016!img_3586

Augustus

Wat ben ik blij met de keuze om 36 uur te werken. Om de week heb ik de woensdag vrij en ik vind het heerlijk! Last-minute krijg ik een fantastisch aanbod: of ik interesse had om een weekendje op citytrip naar Londen wil als persreis? Jazeker, dat wil ik wel! En ik kan je vertellen, het was een fantastische trip! Ik ben ontzettend dankbaar voor alle gave dingen die er ook mijn blog op mijn pad komen. Londen is heerlijke stad. We hebben heel veel vrije tijd en daar heb ik gretig gebruik van gemaakt. Net als de fijne hotelkamers en hotel ontbijtjes.

September

Het is nog steeds lekker weer in Nederland. Aangezien ik nog bijna geen vakantie heb gehad en nog heel veel vakantiedagen heb, besluit ik samen met mijn vriend een weekje vrij te nemen. Ondanks dat we niet op vakantie gaan, maar lekker thuis rommelen en wat leuke dingen doen, heb ik een prima week. Zo gingen we onder andere naar het strand en naar Thermen Bussloo. Ik vind het altijd erg fijn om uit te waaien aan het strand.

Oktober

In mei ben ik begonnen met alle voorbereidingen rondom de organisatie van de Lifestyle Factory Market en eind oktober was het dan zover. Een droom die werkelijkheid werd; een halfjaar lang naar toe gewerkt en het was ontzettend tof. Het was zo leuk om te doen. Dit stond op mijn bucketlist en ik dacht wat heb ik te verliezen? Ik heb al die tijd geloofd in mijn eigen markt en het werd een groot succes. Ze willen dat ik het volgend jaar weer organiseer. Wie weet.. ๐Ÿ™‚img_7225

November

Mijn vriend is blij dat de markt achter de rug is en ik eindelijk weer tijd heb voor hem, want ik heb zo’n beetje alle vrije tijd in de markt gestoken. Verder is het een drukke periode op het werk en ga ik een weekendje naar Praag. Wat een leuk stad! Ik ben een grote fan van Oost-Europa. Daarnaast komt het einde van het jaar in zicht en heb ik een aantal leuke samenwerkingen met bedrijven.

December

De december maand is altijd een drukke maand door Sinterklaas en Kerst, maar mijn vriend en ik zijn ook nog eens jarig. Poeh! Ik was aanwezig bij de bloggerslunch voor de re-opening van de toffe conceptstore Collectiv in Den Haag. Wat een eer om daarbij te zijn. En ik ben als grote liefhebber van conceptstores was helemaal in mijn nopjes. Daarnaast vieren we elk jaar derde kerstdag met vrienden waardoor het lekker druk is. Ook stond ik het eerst op de IJhallen om te beginnen met ontspullen, maar dat was รฉรฉn keer en nooit meer.

Ik heb ontzettend veel zin in 2017. Er staan een paar toffe reizen gepland waar ik nu al naar uitkijk. Zo ga ik in januari op citytrip naar Manchester in mijn eentje en ga ik met een vriendin interrailen door Oost-Europa in mei/juni.

Wat was jouw hoogtepunt van 2016?

Volg mij via Facebook โ€“ Twitter โ€“ Instagram โ€“ Pinterest

Mijn naam is Dionne. Alhoewel vrienden mij Dio noemen. Vandaar ook de naam Diolifestyle. 31 jaar en parttime digital nomad met een enorme passie voor content creatie. Ik schrijf het liefst over lifestyle: interieur, reizen, eten, planten, mode en veel meer.

1. Joyce rdt says:

Wat een leuk overzicht meid, zo te lezen een mooi jaar! Mijn hoogtepunt was toch wel Amerika denk ik. Liefs.x

2. Lisanne says:

Tof om allemaal te lezen! Ik vind het top dat je de keuze hebt gemaakt om minder te werken. Heel begrijpelijk. De eerste foto (en de foto op IG) vind ik echt geweldig trouwens!

Comments are closed.